15 Temmuz 2014 Salı

Güneş koruyucu kullanmak şart!

Daha önce bir yazımda “Tatil demek ille de Ege ya da Akdeniz kıyılarına gitmek demek değildir” diyerek atar yapmıştım. Evet, düşüncemin hala arkasındayım ama her köşesi cennet ülkemizde denize girilmemiş bir yaz mevsimi asla “YAZ” değildir.

Yaz tatili denince de bence en temel ihtiyaç ise güneş koruyucularıdır. Ben kış mevsiminde de sıklıkla yüzüne güneş koruyucu süren bir insanım. Makyaj yapmadan önce kremimi sürerim çünkü ultraviyole (UV) ışınlarının ne denli zararlı olduğunu bilecek kadar bilinçli olduğumu düşünüyorum. Tatil döneminde ise tüm hanımlara önerim Eda Taşpınar style olmayın. Kendinizi uzun süre güneş altında bırakarak en değerli hazineniz olan cildinize kötü davranmayın. İşte bir bir denediğim ürünler hakkında düşüncelerim.


Avene Lait Spf 50 Mineral Lotion Güneş Losyonu
Hassas ve alerjik cilt yapısına sahip olan kişilere şiddetle tavsiye edeceğim bir ürün. Hem çok dayanıklı hem de yüzünüze sürdüğünüzde hafif pudra tadında olan yapısı sayesinde BB kremler gibi görünüyor. Ben açık tenli olduğum için özellikle yazın dışarı çıkarken sadece güneş koruyucumu sürüp bir rimelle makyaj yapmışım havasına bürünüyorum.
Avene SPF30+ Güneş Koruyucu Sprey
Avene benim sevdiğim bir marka. O nedenle ikinci ürün olarak yine aynı markanın bu defa sprey şeklinde olanını önereceğim. Hassa bir cildiniz varsa, teninize önem veren bir kadınsanız bence spf+30 olarak vücudunuzu koruyabilirsiniz. Hafif renginiz döndükten sonra biraz daha düşük koruyuculara geçerek yavaş yavaş bronzlaşmanızı öneriyorum. Bu ürünün kullanımı da vücuda dağılımında harika oluyor. Dokusu müthiş.


Vichy Capital Soleil SPF50 Sun Milk
Yine hassas ve alerjik ciltler için ideal bir ürün Vichy Capital Soleil. Paraben içermeyen bu ürün kokusuz olduğu için de ayrıca güzel. Kolay sürülen yapısı ile kullanımı da son derece keyifli. Bu ürünün SPF+30 olanını da tercih edebilirsiniz. Ben onu da kullandım.
Garnier Spf30+ Güneş Koruyucu Sprey
Doğruyu söylemem gerekirse bu ürünü hiç kullanmadım. Tatile gitmeden önce almayı ve kullanmayı düşünüyorum. Özellikle sosyal medyada kullanan ve paylaşan birçok isim gördüğüm ve ürün detaylarını okuduğumda kafama yattığı için alacağım. Kullandıktan sonra sizlerle paylaşacağım.


Arko Güneş Koruyucu
Arko güneş koruyucularını kullanmayan yoktur sanırım. fiyat avantajı ve her yerde ulaşılabilinir olması çok önemli bir etken. Ben biraz renk aldıktan sonra özellikle düşük koruyuculu yağlarını bacaklarım için kullanıyorum. Çok güneşlenmediğim için bazen ihtiyacım oluyor. Genelde sprey olanları tercih ediyorum. yağlı yağlı krem sıkmakla uğraşmak yerine pis pis serpiştiriyorum. Şimdilerde Arko’nun yeni serisi serisi olan transparan güneş bakım ürünlerini denemek istiyorum. Çevremden beğeni aldığı için buraya yazmak istedim.


Güneş koruyucu kremlerin yanı sıra, güneş sonrası bakım kremlerinizi kullanmayı ihmal etmeyin lütfen hanımlar. Hem soyulmalara karşı bir önlem almış olursunuz hem de renginizin kalıcılığını sağlamış olursunuz.

İç Sesimden Not: Bir güneş koruyucu kullanmış olsanız da güneşe uzun süre kalmayın. Unutmayın; hiçbir güneş koruyucu yüzde yüz koruma sağlayamaz. Cildinize iyi bakın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder