16 Ocak 2013 Çarşamba

Aperatiflerle Zenginleşen Bir Masa

Sevgili hanımlar, özelliklede çalışan hanımlar, misafir ağırlamak çok keyifli ama biraz yorucu bir aktivite. Günümüzde insanlar ancak hafta sonları böyle aktiviteler yapabiliyorlar. Hafta içi yoğun çalışma temposu buna izin vermiyor maalesef.

Kimi zaman kahvaltı, kimi zaman akşam yemeği kimi zaman akşam çayı ya da şarap keyfi şeklinde oluyor. Ne olursa olsun hepimiz en güzel şekilde misafirlerimizi ağırlamak isteriz.

Ben misafir ağırlamayı çok seviyorum. Arkadaşlarım, ailem ve sevdiğim insanlara özel bir şeyler hazırlamak beni çok mutlu ediyor. Evlenmeden önce elini hiçbir şeye sürmeyen ben, evlendikten sonra bir hamarat oldum sormayın gitsin. Sanırım bunda annemin payı var. Lezzetli yemekleriyle nam salmış canım annemin yanında yetişip biraz olsun ona benzememek imkansız olurdu. E ne demişler "Anasına bak kızını al".

Canım annemin emekleri sayesinde hamarat bir insan oldum. Evlendiğimizden beri geçen 1 yılda çok keyifli masalar hazırladım. Hep söylediğim gibi yaptıklarıma sevgimi kattım ve tadına doyulmadı.

Çok vaktim olmadığı bir akşam misafirlerime aperatiflerden oluşan bir masa hazırladım. Konseptimiz "Şarap"tı. İtalya seyahatim sonrası birbirinden lezzetli peynirler ve şaraplar almıştım, bu işimi kolaylaştırdı. Şimdi size menümü anlatayım.

1) Minik kanepeler

2) Çeşnili kıtırlar

3) Kolay beze

4) Peynir tabağı

5) Taze fesleğenli, Mozarellalı domates dilimleri


Gördüğünüz gibi kolay ve pratik bir masa hazırladım. Kurabiye kalıplarıyla kelebek ve kalp şekilleri verdiğim çok sevimli kanepeler yaptım. Bir kısmı zeytin ezmesi-kaşar ve jambonlu, bir kısmı ton balıklı-turşulu.

Çeşnili kıtırların ve bezelerin tarifini daha önce yazmıştım.

Peynir tabağımı dediğim gibi İtalya'dan getirdiğim çeşitli peynirlerle doldurdum. Burada olsaydım: Eski kaşar, ezine peyniri, dil peyniri, üçgen peynir ve kendi yaptığım peynir toplarıyla süslerdim. Yani her haliyle güzel ve lezzetli olurdu.

Taze fesleğenli mazerallalı domates dilimleri de çok kolay ve lezzetli. Marketlerde satılan yuvarlak mozarella peynirlerini dilim dilim kesin. Sonra domateslerinizi aynı şekilde dilimleyin. Bir dilim domates, bir dilim mozarella ve üzerine taze bir yaprak mozarella koyup aynı sıralamayı devam ediyoruz. Üzerine zeytinyağı ve tane kara biber serpiştiriyorsunuz.

İşte enfes aperatiflerle zenginleşmiş bir sofra. Siz, istediğiniz farklı tatları sofranıza ekleyebilirsiniz.

Hepinize afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder