15 Ocak 2013 Salı

Çeşnili Kıtır Tarifi

Çok sık yaptığım, inanılmaz kolay ve kurtarıcı bir tarif vereceğim şimdi sizlere. Bu çeşnili kıtırlar kahvaltıda, peynir tabağınızın yanında, beş çayında, gece acıkınca yiyebileceğiniz çok lezzetli atıştırmalıklar. İşin güzel tarafı evdeki malzemelerle her defasında farklı tatlar yaratabilmeniz. İşte tarifimiz:

Malzemeler: 

- 1,5 su bardağı un (gerekirse 2 su bardağı olabilir)

- 1 çay bardağı ılık su

- 1 çay bardağı zeytinyağı

- 1 tatlı kaşığı tuz

- 5 kurutulmuş domates

- İsteğe bağlı olarak dereotu, maydanoz, anason, kekik, zeytin dilimleri, peynir. (Burada kafanız karışmasın, istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz. Ben genellikle kuru domatesinin yanına dereotunu tercih ediyorum ama evde malzeme durumuna göre zeytin ve maydonoz da kullandım. her haliyle çok lezzetli oluyor.)


Hazırlanışı:

Unu hamur yoğurma kabınıza eletin. kullanacağınız malzemeleri küçük küçük doğrayıp içerisine ekleyin. Tuz, ılık su ve zeytinyağını ekleyip hamurunuzu yoğurun. Elde ettiğiniz hamuru yağlı kağıt kaplı tepsinize koyun, bastırarak tüm tepsiye yayın. istediğiniz şekilde dilimleyin. Ben kare kare ve uzun çubuklar şeklinde dilimleyerek denedim. Her haliyle harika oldu. Önceden ısıtılmış 180C fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder